Geen sneeuw maar regen. - Reisverslag uit Kristiansand, Noorwegen van Sam Thijs - WaarBenJij.nu Geen sneeuw maar regen. - Reisverslag uit Kristiansand, Noorwegen van Sam Thijs - WaarBenJij.nu

Geen sneeuw maar regen.

Door: Sam

Blijf op de hoogte en volg Sam

26 Januari 2020 | Noorwegen, Kristiansand

2 Januari vertrok ik vanuit Schiphol naar Kjevik vliegveld in Kristiansand. Ik kwam daar rond 22.00 aan. Toen heb ook eindelijk mijn sleutel gekregen en kon ik rond 23:00 mijn kamer binnen!

De dag daarna begonnen we al vroeg met een introductie van 8:15 tot 17:00.Tot de verbazing van vele is er echter geen sneeuw, hiervoor zal ik verder naar het noorden moeten. Ook is het niet koud met een gemiddelde temperatuur van 7 graden.

Die eerst week zijn we al snel de stad ingegaan voor het een en ander. met een aantal nieuwe vrienden zijn we ook de omgeving ingegaan om deze te ontdekken en hebben een aantal mooie stekjes gevonden.
Verder heb ik maar 3 dagen per week les dus ik heb tijd genoeg om zelf dingen te ondernemen.

Het grootste ding waar ik aan moet wennen zijn de prijzen. voor een komkommer kan je bijvoorbeeld makkelijk 2 euro betalen, hetzelfde geld voor brood, vlees en verse groenten in het algemeen. Gelukkig zijn de Aziatische winkels een stukje goedkoper.

19 Januari zijn we met een aantal naar Aalborg, Denemarken geweest met de boot. We vertrokken met de boot om 8:15 en kwamen ’s avond rond een uur of half 1 weer terug. In Denemarken hebben we vooral grote boodschappen ingeslagen om vervolgens weer terug te gaan.

  • 28 Januari 2020 - 09:30

    Kees-jan:

    Hallo Sam,
    Ook bij jou daar merk je dat het klimaat aan het veranderen is... Maar het kan bij jou nog zeker winter worden!
    Twee 'zakelijke' opmerkingen: denk eraan dat een blog meer is dat wat je nu geschreven hebt (lees opdracht 2 nog eens) en denk je nog aan opdracht 1? Die is niet voldoende en ik heb nog geen handtekening. De deadline was 1-1-2020, bedenk dat je geen studiepunten kunt halen wanneer niet alles in orde is...
    Succes en veel plezier!
    Kees-Jan

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Noorwegen, Kristiansand

Sam

Actief sinds 16 Jan. 2020
Verslag gelezen: 282
Totaal aantal bezoekers 602

Voorgaande reizen:

02 Januari 2020 - 15 Juni 2020

Noorwegen

Landen bezocht: