Sneeuw en eten - Reisverslag uit Kristiansand, Noorwegen van Sam Thijs - WaarBenJij.nu Sneeuw en eten - Reisverslag uit Kristiansand, Noorwegen van Sam Thijs - WaarBenJij.nu

Sneeuw en eten

Door: Sam

Blijf op de hoogte en volg Sam

08 Maart 2020 | Noorwegen, Kristiansand

Nu februari voorbij is en ik het nogal druk heb gehad met andere dingen, leek het mij handig om iedereen maar eens up-to-date te houden, of in dit geval, de informatie aan te vullen.
Vanaf 4 tot 10 februari is er een Kristiansand een food-event genaamd Spise Ute Uka (Uitetenweek).
Deze week zijn er in verschillende restaurants bepaalde gerechten voor €10 - €15 beschikbaar.
Natuurlijk ben ook ik uit eten geweest die week. Met een groep andere vrienden zijn we met zijn allen naar Mercado, een tapas restaurant geweest. Hier hebben wij ons 1,5 uur goed vermaakt voordat wij verder gingen naar een bar in een toren, waaruit je uitzicht had op de stad.

Ook is er deze maand eindelijk een goed pak sneeuw gevallen! Het heeft 2 dagen de hele dag gesneeuwd, ik gok dat het zo’n 20-30cm was. Ben er natuurlijk gelijk even op uit geweest zodra de ergste sneeuwval voorbij was. Dit was toevallig ook tijdens de Wintervakantie, een weekje vakantie die gelijk loopt met de carnavalsvakantie in het zuiden. Ik dacht dit komt mooi uit, weekje niks hoeven te doen. Echter gold dit voor het ene vak wel en het andere vak niet, hierdoor had ik in totaal misschien 1 les die uitviel. Het was in ieder geval beter dan niks!

Het was echter een vrij rustige maand. Elke week mijn wekelijkse routine kunnen doen. Wat overigens bestaat uit op maandag en donderdag of vrijdag boodschappen doen. Als ik de boodschappen doe loop ik meestal naar de Kvadraturen toen, de binnenstad. Hier zijn 3 Kiwi’s, wat je een beetje kunt vergelijken met een Lidl, waar ik meestal mijn boodschappen doe. Dicht bij de campus heb je nog 2 anderen, de Joker en de Coop Prix, al zijn deze twee erg klein en ligt de prijs wat hoger. Een aantal dingen die ik wel heb gemerkt met boodschappen doen is dat bijvoorbeeld broden een stuk kleiner zijn. Ik gok dat ze ongeveer de helft kleiner zijn (in volume, niet in lengte).

Verder heb ik vrij weinig indrukwekkende dingen gedaan. Hier heb ik tussen de regen en sneeuw door ook niet erg veel tijd voor gehad, school gaat namelijk ook nog gewoon door. Verder ben ik met vrienden wezen hiken, ben alleen wezen hiken en heb het gebied rondom Kristiansand nog wat verder ontdekt. Ik probeer meestal op de dagen dat het zonnig en lekker weer is een hike te doen. Sommige wat langer dan de andere maar gemiddeld ben ik zo’n twee uur weg op een goeie dag.

  • 09 Maart 2020 - 08:43

    Kees-Jan:

    Goedemorgen. Bedankt voor je blog. Wil je de volgende keer wat meer details vertellen over wat je doet en leert? Het is een beetje oppervlakkig zo...
    Kleine opmerking: weet je dat de foto die je als banner hebt een foto van Bergen (Noorwegen) is? :-)
    Mooie week!
    Kees-Jan

Tags: noorwegen, HAN

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Noorwegen, Kristiansand

Sam

Actief sinds 16 Jan. 2020
Verslag gelezen: 189
Totaal aantal bezoekers 599

Voorgaande reizen:

02 Januari 2020 - 15 Juni 2020

Noorwegen

Landen bezocht: